Veelgestelde vragen

Wat is Jop?

Jop is de allernieuwste koerier-service van Amsterdam. Wij bezorgen ALLES!

Vertel ons wat, waar en wanneer en wij halen, kopen of leveren het voor u. Onze service is beschikbaar voor zowel bedrijven als particulieren. 

U kunt kiezen om uw producten binnen 45 minuten, 2 uur of gepland te ontvangen. Wij zorgen ervoor dat u elk gewenst product zo snel u wilt in huis heeft.

Onze categorieën zijn:

  • Eten & drinken
  • Documenten
  • Apotheek
  • Beauty
  • Elektronica
  • Persoonlijk
  • Kleding & Accessoires
  • Cadeaus

U kunt uw bestellingen plaatsen via onze App, Website, per E-mail of Whatsapp

Waarom Jop te gebruiken?

  • Het eerste en enige bedrijf in Nederland dat alles levert
  • Wij zijn de snelste koerier-service (binnen 45 min)
  • Wij hanteren de scherpste bezorgprijzen
  • Wij stimuleren lokale bedrijven in Amsterdam
  • Minder CO2- en Stikstof-uitstoot door o.a. onze milieuvriendelijke voertuigen

Heeft u koffie op uw overhemd gemorst net voor een belangrijke afspraak? Bent u op een feestje en bent u uw portemonnee vergeten? Ligt u ziek op bed en bent u niet in staat om naar de apotheek te gaan? Heeft u zin in een pizza of iets anders lekkers? Bent u aan het winkelen, maar wilt u niet al uw zware tassen dragen? Heeft u documenten nodig, maar bent u niet in de gelegenheid om deze op te halen?

Vraag ons wat u maar wilt en wij bezorgen het direct waar u maar wilt binnen. U kunt zowel aankopen doen als producten laten bezorgen die reeds van u zijn.


Hoe werkt het?

Wij kunnen voor u producten in heel Amsterdam kopen en/of bezorgen door een bestelling te plaatsen via onze:

  • App (te downloaden in de App-Store)
  • Website (Klik op bestel direct)
  • E-mail (stuur ons een mailtje met uw bestelling naar [email protected])
  • Telefoon (Bel of Whatsapp ons op 0681158812)

Download u de App, volg dan onderstaand stappenplan:

  • Download de App of bestel via onze Website
  • Kies uw categorie of kies ‘Alles’
  • Geef ons instructies over welk product het gaat
  • Geef ons aan waar en wanneer u het wilt
  • Bevestig uw levering of aankoop door te betalen via iDeal of Creditcard

Aankoop met de App:
Bestellingen kunnen worden geplaatst via de App, Website, E-mail of Telefoon.
Wilt u uw bestelling plaatsen via de App en bijvoorbeeld een mooi boeket van 15 rode rozen voor uw partner kopen:
  • Kies, in onze App of op onze Website, de categorie ‘Cadeaus’
  • Kies de subcategorie ‘Bloemen’
  • Vul bij de beschrijving in: “Een boeket van 15 rode rozen”;
  • Vul het aankoop- en afleveradres in
  • Kies voor een bezorging binnen 45 minuten, binnen 2 uur of plan uw bestelling
  • Vul uw geschatte bedrag in
  • Kies uw betaalwijze
  • Bevestig uw bestelling

Een aankoop in de App is voor producten die u wilt aanschaffen die minder dan €50 kosten. Kostbaardere producten kunt u bestellen per e-mail of telefoon. Denk hierbij aan: boodschappen; producten van de bakker, slager, groenteboer, visboer; juices, kleding, schoenen, sierraden, brillen, lenzen, sportartikelen, pijnstillers, vitamines, anticonceptie, boeken, games, gadgets, mobiele elektronica, verzorgingsproducten, parfum, make-up, bloemen, chocola, speelgoed, babyartikelen etc.)

Levering via de App:
Bestellingen kunnen worden geplaatst via de App, Website, E-mail of Telefoon. Wilt u uw bestelling plaatsen via de App en bijvoorbeeld dat wij uw bril ophalen, die u al heeft betaald:

  • Kies, in onze App of op onze Website, de categorie ‘Kleding & Accessoires’
  • Kies de subcategorie ‘Brillen & Lenzen’
  • Vul bij de beschrijving in: “Mijn donkerblauwe zonnebril ophalen na reparatie”
  • Voeg een foto toe van uw afhaal bonnetje of bevestiging e-mail
  • Vul het ophaal- en afleveradres in
  • Kies voor een bezorging binnen 45 minuten, binnen 2 uur of een geplande levering
  • Kies uw betaalwijze
  • Bevestig uw bestelling

Een levering is voor spullen die u al gekocht heeft en waarvan u wilt dat wij ze voor u ophalen en bezorgen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan recente aankopen (zoals kleding, schoenen, sieraden, boeken, boodschappen, apotheek-artikelen, documenten, mobiele elektronica, gadgets, verzorgingsproducten, cadeaus etc.), maar ook aan producten die u al langer in uw bezit heeft (stomerij-artikelen, boeken, studie-artikelen, andere documenten, sleutels, pasjes, kleding, schoenen, sierraden, brillen, mobiele elektronica, gadgets, verzorgingsproducten etc.).

Wie zijn onze koeriers?

De koeriers van Jop. zijn onafhankelijke professionals die verbonden zijn via ons platform. Samen met hun smartphone en voertuig, helpen zij u graag zo snel en effectief mogelijk bij uw bestelling. Wilt u ook koerier worden? Super! Neem contact met ons op via [email protected]jop-app.nl

Hoe groot kan mijn bestelling zijn?

Koeriers kunnen vervoeren wat u maar wilt. Wij kunnen producten vervoeren per bezorgtas, maar ook grotere producten met onze elektrische bakfietsen of bestelwagens (maximaal 14 kratten).

Hoe zwaar kan mijn bestelling zijn?

Koeriers kunnen vervoeren wat u maar wilt. Onze bezorgtassen kunnen een gewicht aan van 9kg, onze elektrische bakfietsen tot 100kg en onze bestelwagens tot 200kg. 
Ik wil mijn bestelling retourneren. Wat moet ik doen?
Jop haalt alles voor u op en brengt het overal heen waar u maar wilt. Zijn bijvoorbeeld uw schoenen die wij voor u opgehaald hebben te klein of is uw jasje te groot? Wij ruilen het, indien beschikbaar, graag voor u in de winkel.

Let op: wij ruilen het uitsluitend voor u, zonder tussenkomst van een extra betaling aan de vestiging. Wij kunnen momenteel helaas nog niet nieuwe dingen voor u aanschaffen, of geldt voor u ontvangen van een vestiging van uw retourzending. Wilt u iets retourneren waarbij een betaling of terugbetaling plaats dient te vinden of heeft u een klacht over een product, dan kunt u hiervoor momenteel uitsluitend bij de aankoop vestiging terecht. Houdt u er rekening mee dat bij een retourzending de gebruikelijke bezorgkosten worden gerekend.

Vervoer u mensen en/of dieren?

Doormiddel van onze nieuwe partner vervoeren wij vanaf November ook personen. Uw huisdier vervoeren wij momenteel nog niet.

Hoe vind ik wat ik wil?

U hoef niet te zoeken, want alles wat u wilt kunt u direct aan ons doorgeven via de App, Website, E-mail of Telefoon.

Gebruikt u de App, volg dan het onderstaande stappenplan:
  • In het hoofdscherm van de app vindt u acht verschillende categorieën.
  • Als u deze categorieën aanklikt vindt u subcategorieën met de voor u benodigde producten.
  • Kunt u uw product hier niet snel vinden, zoek het dan in de bovenstaande zoek- of favorietenbalk.
  • Kunt het nu nog steeds niet vinden? Kies dan voor de ‘Alles’ knop linksboven in het hoofdscherm. Hiermee kunt u elk verzoek dat u maar wilt sturen.

Wat zijn de betaalopties?

U kunt momenteel uitsluitend via uw bankkaart of creditcard betalen. In de toekomst is betaling in cash wellicht mogelijk. Mocht u alle bestellingen op factuur basis willen doen, bestel dan per e-mail of telefoon. 

Is het veilig om mijn creditcard of pinpas toe te voegen aan mij Jop-account?

Ons betalingssysteem via de app is volkomen veilig. Om uw veiligheid verder te waarborgen, vermijden wij dat wij bankgegevens opslaan.
Hoezo werd mij gevraagd mijn identiteit te verifieëren? 
Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat ons platform betrouwbaar en veilig is voor u en al onze Jop-leden. Daarom kunnen onze medewerkers u vragen om een identiteitsbewijs, als er onbekende of ‘verdachte’ acties worden gedetecteerd. Als dit gebeurt, moet u de gevraagde documenten bijvoegen om uw Jop-account te kunnen blijven gebruiken. Veiligheid is cruciaal voor ons, dus deel uw account- of betaalgegevens niet met iemand die geen interne Jop-medewerker is. Verder willen wij u ook herinneren aan het belang van verschillende wachtwoorden voor elk platform dat u gebruikt. Als u vermoedt dat iemand uw creditcard/betaalpas op ons platform gebruikt zonder toestemming, neem dan onmiddellijk contact op met ons via het contactformulier en neem de nodige juridische stappen met uw bank en de autoriteiten.
Moet ik mijn koeriers fooi geven?
Als u denkt dat uw koerier het verdient om een fooi te krijgen, waarom niet? Koeriers zijn vrij om fooi te accepteren, maar ze mogen er nooit om vragen.
Hoe werkt het geschatte bedrag bij een aankoop?
Bij uw aankoop krijgt u een balkje te zien waar u een geschat bedrag dient te kiezen. Dit geschatte bedrag is een ruime schatting van het product dat u wenst te bestellen via Jop. Dit bedrag betaalt u aan ons, samen met het bezorg bedrag en wordt later verrekend met het daadwerkelijke eindbedrag na het afleveren van de bestelling. Het bedrag dat u krijgt te zien als u uw bestelling bevestigd is het geschatte bedrag plus het bezorgbedrag.

Voorbeeld:
U bestelt 15 rozen bij uw favoriete bloemist en schat het bedrag ruim op €35. De rozen blijken na aankoop geen €35, maar €30 te kosten. Wij maken direct na het afleveren van de bestelling deze €5 verschil naar u over.
Ik heb dit niet besteld. Wat moet ik doen?
Is het product niet precies wat u verwachtte? Laat het onze klantenservice weten, omdat wij dit soort situaties in de toekomst graag willen vermijden. Retourzendingen zonder tussenkomst van een betaling (een ruil-item), bijvoorbeeld schoenen in een andere maat, kunnen door ons worden geretourneerd. Vervolgens wordt het nieuwe product naar u toegebracht. Retourzendingen met tussenkomst van een betaling of klachten kunt u alleen richten aan de aankoop vestiging.
Hoe plaats ik een bestelling via de App?
Bij keuze voor onze App:
  • Download de App of bestel direct via onze Website
  • Kies uw ‘Categorie’ of kies ‘Alles’
  • Geef ons instructies over welk product het gaat
  • Geef ons aan waar en wanneer u het wilt
  • Bevestig uw levering of aankoop door te betalen via iDeal of Creditcard

U kunt bij ons ook bestellen via de Website of per E-mail en Whatsapp.

U kunt bij Jop producten laten leveren die al betaald zijn, maar ook producten kopen t/m een waarde van €50. Dit doet u door uw creditcard te verbinden aan ons platform of te betalen met iDeal. Bij een aankoop wordt er om een schatting gevraagd, die na het afleveren van de bestelling wordt verrekend met het uiteindelijk definitieve eindbedrag.

Bij Jop zijn er 3 mogelijkheden:
  • Laat iets bezorgen: met alleen een ophaal- en afleveradres kunt u een koerier de opdracht geven om alles te verzenden.
  • Laat iets ophalen: met alleen een ophaal- en afleveradres kunt u een koerier de opdracht geven om alles te laten ophalen.
  • Laat Jop iets kopen: u kunt Jop producten voor u laten kopen en laten bezorgen waar u wilt in Amsterdam.
Welke voordelen heeft Jop voor mijn bedrijf als verkoper?
  • Jop biedt een bedrijf de mogelijkheid om hun service te verbeteren door producten binnen 45 minuten te laten bezorgen. Een klant kan er bij de kassa bijvoorbeeld voor kiezen om zijn/haar producten te laten bezorgen i.p.v. met zware tassen te gaan slepen of een klant laat Jop de producten aankopen in de fysieke winkel én bezorgen.
  • De lokale en fysieke winkels in Amsterdam krijgen een boost doordat het aantal aankopen in hun winkels stijgt, omdat
    • De klanten hoeven niet hun eigen tassen met producten te dragen wat de aankoop ervaring verbeterd.
    • De klanten kunnen nu ook vanuit thuis winkelen, want Jop stapt voor hun de winkel in. Hierdoor is er wel doorloop in de winkel en op straat. Hierdoor kiest men eerder voor een lokale en fysieke winkel i.p.v. een webshop.
    • Het aantal aankopen in lokale winkels stijgt, omdat alle winkels nu eenvoudig via Jop hun ‘webshop’ hebben, waarmee zij ook zichtbaar online zijn.
  • De klanten hoeven niet hun eigen tassen met producten te dragen wat de aankoop ervaring verbeterd.
  • De klanten kunnen nu ook vanuit thuis winkelen, want Jop stapt voor hun de winkel in. Hierdoor is er wel doorloop in de winkel en op straat. Hierdoor kiest men eerder voor een lokale en fysieke winkel i.p.v. een webshop.
  • Het aantal aankopen in lokale winkels stijgt, omdat alle winkels nu eenvoudig via Jop hun ‘webshop’ hebben, waarmee zij ook zichtbaar online zijn.
  • De klant kiest eerder voor een Nederlands bedrijf die binnen 45 minuten hun producten bezorgd dan een buitenlands bedrijf, waardoor de Nederlandse economie gestimuleerd wordt.

Welke voordelen heeft Jop voor mijn bedrijf (als consument)?

  • Werknemers hoeven niet meer de straat op om producten te halen, bezorgen of kopen, waardoor zij zich kunnen focussen op hun werk, wat de efficiëntie en productiviteit van bedrijven verhoogd.
  • Bedrijven zorgen er hierdoor voor dat hun producten op een professionele manier opgehaald en bezorgd worden.
  • Bedrijven dragen hierdoor bij aan het klimaat, omdat wij gebruik maken van milieuvriendelijke voertuigen.
  • Door ons te kiezen bespaart u als bedrijf kosten in de vorm van tijd, vervoer en andere kostbare investeringen voor het continu ophalen of leveren van producten.

Hoeveel kost een bestelling?

Bel of E-mail ons voor meer informatie over onze prijzen.

Wat is Jop-direct?

Jop haalt alles voor u op en bezorgd alles binnen maximaal 2 uur. Heeft u echter een product sneller nodig, dan kunt u gebruik maken van Jop-direct. Jop-direct zorgt ervoor dat uw product direct wordt geleverd, met een maximum duur van 45 minuten.

Is Jop beschikbaar in mijn buurt?
Jop is momenteel actief binnen de ring van Amsterdam. Wil je toch een pakketje hebben verstuurd naar buiten de ring van Amsterdam? Dit is mogelijk tegen een vergoeding van €0,98 per kilometer (Deze eventuele extra kosten worden, nadat de aanvraag is goedgekeurd door Jop, in rekening gebracht).

Wat zijn jullie openingstijden?

Jop is van maandag t/m zaterdag geopend van acht uur s ‘Ochtens tot acht uur s ‘Avonds (8:00 – 20:00). Wilt u bijvoorbeeld om 8:45 de volgende ochtend iets bezorgd of opgehaald hebben, dan kunt u dit doen door vóór 20:00 deze bestelling te plaatsen.

Hoe wijzig ik de details van mijn bestelling?

Als u de details van uw geplande bestelling wilt wijzigen of annuleren, dient u naar uw geplande bestelling te gaan en op ‘Bestelling annuleren’ te klikken. Zodra uw bestelling is geannuleerd, plaatst u een nieuwe met uw vereiste producten en bezorg/ophaal details. U kunt er ook voor kiezen ons een belletje te geven op +31681158812. 

Wat kan ik bestellen?

U kunt alle producten laten bezorgen en verzenden die u maar wenst. Wilt u dat wij voor u naar de apotheek gaan? Heeft u documenten nodig, die u graag opgehaald of bezorgd wilt hebben? Heeft u zin in een pizza of iets anders lekkers? Wilt u een paar schoenen of kleding ergens afgehaald hebben? Bent u uw sleutels vergeten…alweer? Wij menen het: alles wat u wilt, binnen maximaal 2 uur geleverd (Bij Jop-direct binnen 45 min).

Welke vervoersmiddelen gebruiken koeriers?
Wij streven ernaar zoveel mogelijk milieuvriendelijke voertuigen te gebruiken, zoals: een fiets, elektrische fiets, elektrische bakfiets, elektrische scooter etc. Hiermee zorgen wij ervoor dat uw order snel en milieuvriendelijk wordt bezorgd. Ook hebben wij elektrische bakfietsen en bestelwagens voor grotere leveringen en catering.
Koeriers dragen een veilige transportrugtas, die is gemaakt van duurzaam, waterdicht materiaal en tevens voorzien is van schuimisolatie. Verder is deze hypermoderne tas voorzien van aluminiumfolie voor minimaal verlies van warmte en minimale opwarming van koude producten. Zij kunnen dragen wat u wilt, zolang het minder dan 9kg weegt en past in een doos van 35cm x 33cm x 43cm (10 pizzadozen in volume). Wij kunnen producten vervoeren per bezorgtas, maar ook grotere producten met onze elektrische bakfiets (maximale afmeting 100cm x 70cm x 66 cm). Dit komt neer op 9 kratten in afmeting.

Hoe wijzig ik mijn telefoonnummer?
U kunt uw telefoonnummer wijzigen in het menu bij uw ‘profiel. Nadat u deze wijziging heeft ingevuld, ontvangt u een verificatiecode. Na het invullen van deze verificatiecode, is uw telefoonnummer onmiddellijk gewijzigd.

Hoe wijzig ik mijn e-mail adres?
U kunt uw e-mailadres wijzigingen in het menu bij uw ’profiel’. Nadat u deze wijziging heeft ingevuld ontvangt u een verificatie e-mail. Na bevestiging is uw e-mailadres direct gewijzigd.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?
U kunt uw wachtwoord wijzingen in het menu bij uw ‘profiel’. Nadat u deze wijziging heeft ingevuld ontvangt u een melding. Na bevestiging is uw wachtwoord direct gewijzigd.

Op welke apparaten is onze service beschikbaar?
Momenteel is onze app te downloaden voor zowel smartphones als tablets op iOS-apparaten (App Store). Een versie voor Android-apparaten (Play Store) komt eraan in de toekomst. Bent u zelf momenteel niet in het bezit van een iOS apparaat, bestel dan direct via onze website, per e-mail of Whatsapp. 

Let op: de gebruiker die een account heeft bij Jop is zelf altijd verantwoordelijk voor zijn/haar bestelling.

Wanneer komt mijn bestelling aan?
Alle bestellingen van Jop arriveren binnen 2 uur en van Jop-Direct binnen 45 minuten. Hierdoor ziet u bij uw geschatte levertijd dan ook, voordat deze is opgehaald, 2 uur of 45 minuten staan. Zodra uw bestelling is opgehaald, ziet u uw bestelling in ‘realtime’ inclusief alle stappen in het ophaal- of bezorgproces én de geschatte levertijd (bijvoorbeeld: status: ‘opgehaald’ en tijd: ’10 min’.

Zolang u een toegewezen koerier heeft, kunt u uw bestelling in ‘realtime’ volgen en met de koerier communiceren als u vragen heeft. U wordt in de app op de hoogte gehouden van alle stappen in het ophaal- of bezorgproces en ziet de geschatte tijd van uw levering. Als u nog geen toegewezen koerier heeft, blijft uw bestelling in afwachting van toewijzing in het systeem.

Er missen producten of de bestelling bevat de verkeerde inhoud. 
Als u een onvolledige of onjuiste bestelling heeft ontvangen, gaat u naar het menu in uw profiel in de app en klikt u op ‘Help’. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

De bestelling is gearriveerd in een slechte staat. 
Als u bestelling in een slechte staat is aangekomen, gaat u naar het menu in uw profiel in de app en klikt u op ‘Help’. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Hoe annuleer ik mijn bestelling? Wat kost dit?
U kunt uw bestelling annuleren, maar er kunnen annuleringskosten van toepassing zijn. Er worden annuleringskosten in rekening gebracht in de volgende situaties:
  • Als een koerier uw bestelling reeds heeft geaccepteerd en onderweg is naar uw bestelling wordt er €2,50 in rekening gebracht.
  • Als de koerier uw bestelling reeds heeft opgehaald wordt er €4,95 in rekening gebracht.

U kunt uw bestelling gratis annuleren indien deze nog niet is geaccepteerd door een koerier. Mocht de koerier uw bestelling al hebben opgehaald en onderweg zijn naar de afleverlocatie, kunt u hem dit voor u laten retourneren.

Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Als u uw bestelling wilt wijzigen, kunt u gewoon contact opnemen met uw koerier. Vanaf het moment dat een koerier uw bestelling geaccepteerd heeft, kunt u telefonisch contact met elkaar opnemen.

Welke betaalmethoden accepteert Jop?
Wij accepteren betalingen via iDeal en Creditcard (Visa, Master Card en American Express). Ook kunnen wij bestellingen accepteren na het voldoen van een Tikkie of op facturatie basis.